"La ciudad de los prodigios" de Eduardo Mendoza

 GALEGO: 

A enigmática Barcelona, cidade de fantasía debuxada nos soños da burguesía catalá de principios do século XX, medra e envellece do mesmo xeito que o fai Onofre Bouvila, protagonista desta novela de Eduardo Mendoza que xa é un clásico da literatura contemporánea en lingua española.

A cidade condal é o epicentro da mudanza social do conxunto da sociedade española, fervedoiro da loita de clases, e grazas a celebración da Exposición Mundial do 1888, pasa do absoluto esquecemento no que ficou relegada trala expulsión de España do ámbito económico e político do mediterráneo nos séculos anteriores a converterse nunha capital mundial de primeira liña. Barcelona é, sen lugar a dúbida, un espazo de creación cultural e de revolución económica, capaz de impulsar as finanzas españolas, impulsar o sentimento identitario en Cataluña e situar ao pobo catalán en Europa.

A novela tenta construír un discurso histórico a través da vida de diversas persoas que modelan e habitan a moderna Barcelona. A industrialización e o deterioro do modelo de vida tradicional na cidade, a cada vez maior fisura entre clases sociais e o evidente desafecto entre a sociedade catalá e o goberno central como contexto das vivencias de Onofre Bouvila e todo un grupo de pintorescos personaxes. Un manual de historia novelado, elaborado como unha memoria colectiva, cunha mordaz crítica ao despiadado modelo capitalista e toma posición nos combativos e transformadores anos 80 como denuncia da violencia sistemática contra a muller e as crianzas. 

Corrupción e violencia, desexo e amor combinados cun toque de humor negro para alborotar o ámbito da novela histórica. 


ESPAÑOL:

La enigmática Barcelona, ciudad de fantasía dibujada en los sueños de la burguesía catalana de principios del siglo  XX, crece y envejece al igual que lo hace Onofre Bouvila, protagonista de esta novela de Eduardo Mendoza que ya es un clásico de la literatura contemporánea en lengua española.

La ciudad condal es el epicentro del cambio social del conjunto de la sociedad española, hervidero de la lucha de clases, y gracias a la celebración de la Exposición Mundial del 1888, pasa del absoluto olvido en el que quedó relegada tras la expulsión de España del ámbito económico y político del mediterráneo en los siglos anteriores a convertirse en una capital mundial de primera línea. Barcelona es, sin lugar a duda, un espacio de creación cultural y de revolución económica, capaz de impulsar las finanzas españolas, impulsar el sentimiento identitario en Cataluña y situar al pueblo catalán en Europa.

La novela intenta construir un discurso histórico a través de la vida de diversas personas que  modelan y habitan la moderna Barcelona. La industrialización y el deterioro del modelo de vida tradicional en la ciudad, la cada vez mayor fisura entre clases sociales y el evidente desafecto entre la sociedad catalana y el gobierno central como contexto de las vivencias de Onofre Bouvila y todo un grupo de pintorescos personajes. Un manual de historia  novelado, elaborado como una memoria colectiva, con una mordaz crítica al  despiadado modelo capitalista y que toma posición en los combativos y transformadores años 80 como denuncia de la violencia sistemática contra la mujer y la infancia. 

Corrupción y violencia, deseo y amor combinados con un toque de humor negro para alborotar el ámbito de la novela histórica. 

Puntuación: 8 sobre 10 ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐



Comentarios

Publicacións populares