"Un Mundo Feliz" (Brave New World) de Aldous Huxley



GALEGO:

   A novela "Un feliz mundo novo", escrita no ano 1932, transmite as inquedanzas dun viaxeiro incansábel, dun pensador afundido pola chegada dunha modernidade escura e sen esperanza, na que se describe de maneira arrepiante a caída en desgraza das artes e as humanidades, así como da familia e o individuo, perante unha sociedade consumista carente de sensibilidade.

   Na distopía de Huxley a revolución tecnolóxica é a lei e a nova relixión, as máquinas e a soma, unha potente droga, controlan a milleiros de persoas que se comportan como marionetas nun mundo onde a felicidade química sustituíu ós sentimentos máis salvaxes e puros do ser humano. O piar deste novo modelo social é un férreo control da natalidade, xestionada en enormes laboratorios onde experimentan con embrións artificiais co obxectivo de desenrolar diferentes castes de humanos que ocupen un lugar determinado na nova orde mundial. Alfas, Betas, Deltas, Epsilon... cada un destes grupos sociais caracterizados por unha xenética e hábitos determinados vive pacificamente nun mundo sen guerras, sen nacións, sen clans, sen familias. Os poucos redutos de seres humanos non modificados xeneticamente residen en reservas para salvaxes, situadas en paraxes indómitas do noso planeta. 

   Huxley plasma nesta obra as inquedanzas propias dunha década convulsa e un futuro incerto, profetizando moitos dos problemas que hoxe afectan a nosa sociedade: o auxe dos totalitarismos e o inhumano dun mundo onde a tecnoloxía despunta coma o novo piar fundamental da comunidade. Unha historia sen final feliz, un vórtice que te absorbe e te traslada a un depresivo futuro.

   "Un feliz mundo novo" pertence ó conxunto de novelas que cimentou o terreo pra construir o novo xénero narrativo icono do século XX, a ciencia ficción, nunha liña moi semellante a outras obras distópicas coma "1984" de George Orwell. Como contrapunto, cómpre dicir que non se trata dunha lectura sinxela, xa que está chea de reflexións, espiritualidade e certos segmentos técnicos que a converten nunha narración certamente densa, iso si, non chega a ser unha razón de peso pra desbotar esta obra da túa lista de libros pendentes.

  Aldous non só escribe para os amantes do xénero, fala para ós críticos, ós que gostan de pensar, ós inconformistas. 

ESPAÑOL:

   La novela "Un mundo feliz", escrita en el año 1932, transmite las inquietudes de un viajero incansable, de un pensador hundido por la llegada de una modernidad oscura y sin esperanza, en la que se describe de manera espantosa la caída en desgracia de las artes y las humanidades, así como de la familia y el individuo,  ante una sociedad consumista carente de sensibilidad.

    En la  distopía de Huxley la revolución tecnológica es la ley y la nueva religión, las máquinas y la  soma, una potente droga, controlan a miles de personas que actúan como marionetas en un mundo donde la felicidad química sustituye a los sentimientos más salvajes y puros del ser humano. El pilar de este nuevo modelo social es un férreo control de la natalidad, gestionada en enormes laboratorios donde experimentan con embriones artificiales con el objetivo de desarrollar diferentes castas de humanos que ocupen un lugar determinado en la nueva orden mundial.  Alfas,  Betas, Deltas,  Epsilon... cada uno de estos grupos sociales caracterizados por una genética y hábitos determinados, vive pacíficamente en un mundo sin guerras, sin naciones, sin clanes, sin familias. Los escasos reductos de seres humanos no modificados genéticamente residen en reservas para salvajes, situadas en parajes indómitos de nuestro planeta.

    Huxley plasma en esta obra las inquietudes propias de una década convulsa y un futuro incierto, profetizando muchos de los problemas que hoy afectan a nuestra sociedad: el auge de los  totalitarismos y lo inhumano de un mundo donde la tecnología despunta como el nuevo pilar fundamental de la comunidad. Una historia sin final feliz, una vorágine que te absorbe y te traslada a un depresivo futuro.

   "Un mundo feliz" pertenece al conjunto de novelas que asento el terreno para construir el nuevo género narrativo icónico del siglo XX, la ciencia ficción, en una línea muy semejante a otras obras  distópicas como "1984" de George Orwell. Como contrapunto, es necesario remarcar que no se trata de una lectura sencilla, ya que está llena de reflexiones, espiritualidad y ciertos segmentos técnicos que la convierten en una narración ciertamente densa, eso sí, no llega a ser una razón de peso para descartar esta obra de tu lista de libros pendientes.

   Aldous no sólo escribe para los amantes del género, habla para los que tengan espíritu crítico, a los que les gusta pensar, a los inconformistas.


Puntuación: 9 ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐




Comentarios

Publicacións populares